Mardrömmar vs sanndrömmar

Natten till igår drömde jag mardrömmar om BodyPumppasset. Jag vet inte om det var för att jag hade skrivit ett inlägg om hur dåligt det gick i onsdags eller för att jag var orolig inför fredagens teamteach.

Jag drömde att jag och S skulle in och köra passet, men att det var i ett klassrum istället för på gymmet. Jag var noll förberedd och kunde inte ens en liten gnutta av koreografin… Alla deltagare stod med sina stänger vid varsin skolbänk och allra längst ner i mitten stod värsta bodybuildern som såg ut exakt som Hulk Hogan.

Vi körde igång passet och jag skulle köra de första låtarna så S stod bredvid. Eftersom jag visste att Hulk Hogan kunde koreografin stod jag och kollade på honom när vi körde uppvärmningen för att se vad som komma skulle. När han började göra en rörelse apade jag efter. Jag sa inte ett enda ljud i micken utan lät de stackars deltagarna helt enkelt bara titta på mig för att se vad jag gjorde.

I slutet av låten började en del deltagare att klaga. De lade ner stängerna och vägrade köra mer och till slut stod alla och totalvägrade. Jag blev både arg och ledsen så jag gick helt enkelt ut från salen. När jag stängt dörren hör jag världens skratt därinne och en massa klagande så jag öppnade dörren och sa något om det och sen stängde jag igen och gick.

Vi försökte analysera drömmen igår på jobbet, mellan alla skrattattacker… Jag vet inte om vi kom fram till något vettigt, men i efterhand var ju drömmen rätt så kul. Men det var den inte när jag väl drömde den! Jag var rätt ledsen när jag vaknade.

Gissa om jag var nervös inför passet sen igår! Skulle jag glömma koreografin? Skulle Hulk Hogan vara med på passet? Fast på platsen där han stått i drömmen stod min man och han och Hogan har inte mycket som är lika… 🙂

Så här efteråt kan jag konstatera att passet gick kanon! Både S och jag kände att vi fick inspiration av varandra och deltagarna tyckte att det var superkul med 2 instruktörer. Så inatt sov jag gott igen. Inga mardrömmar alls!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Fröken Evans

     /  6 oktober, 2007

    Jag brukar ha mardrömmar om step up:en också. Antingen är brädorna alldeles för höga, så man får ta jättekliv för att ta sig upp, eller så håller jag till i ett gradängklassrum (!) där man överhuvudtaget inte får plats med några brädor…

    Svara
  2. Fröken Nina

     /  6 oktober, 2007

    Åh jag var på bokmässan inatt igen. Ingen mardröm, men stressande…

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*