Favorit just nu

Var tredje månad får vi ny musik till BodyPumpen. Koreografin kommer från ansvariga på Nya Zeeland. Ibland är det kända låtar som man har hört massor av gånger och ibland är det helt främmande musik. Oftast är de väldigt duktiga på att ta fram riktigt bra musik och flera gånger har det varit svensk musik på skivorna, tex Alcazar, Carola, E-type osv. Förra året hade vi Chasing Cars med Snow Patrol som då var okänd men som blev en jättehit strax därefter. Och gissa om man var trött på den låten sen eftersom vi redan hade hört den i flera månader innan radion fullkomligt malde sönder den.

Förra veckan introducerade vi den nya skivan – BodyPump 65. Först tyckte jag inte någon låt stack ut riktigt utan att det mer var en ”mellanskiva”, men efter att ha lyssnat många gånger nu har särskilt en låt vuxit enormt. Vi lyssnar ju på skivan en heeel del innan vi har release för att lära oss koreografin. Sista låten på skivan, som är avslappning och stretch, är min nya favoritlåt. Den är så underbart skön att lyssna på och jag bara ryser när jag hör den. Och texten är så vacker.

Låten heter Like the sun och framförs av den kanadensiska duon RyanDan, som tydligen var med i Bingolotto i september förra året, fick jag veta nu i efterhand. Lyssna mer på deras myspace om ni vill höra fler exempel från deras skiva. Eller deras hemsida.

Annars är det alltså den här låten som fått mig att bli så lyrisk. Lyssna flera gånger, låten växer med tiden. Videon är ju inte helt fel heller, med plats i Rio de Janeiro.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Lise

     /  1 april, 2008

    Har inte varit och tränat på några veckor nu i och med flytt och allt sånt, så jag har inte kört nya bodypump-passet än, men kan inte låta bli att nämna en biceps-låt som jag tok-gillade: ”Flaunt it” med TV Rock (tror jag de hette). Är det en låt du minns?? 🙂

    Svara
  2. *Malin*

     /  1 april, 2008

    Jag var faktiskt tvungen att kolla upp den på youtube för namnet sa mig ingenting… 🙂 Men när jag hörde den kom jag ju ihåg den! Fast min bicepsfavvo är nog Let me entertain you med Robbie Williams.Nya passet är tufft, särskilt utfall o axlar. Men det _ska_ ju vara jobbigt iofs. 🙂

    Svara
  3. Lise

     /  1 april, 2008

    Åh, utfall är ett nödvändigt ont, det kvittar hur bra låten än är så pallar jag inte..! 😛

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*