Kanske inte borde avslöja det här men…

Varje tisdag kväll har jag pass på gymmet och en halvtimme efter att mitt pass har slutat drar en av mina killkompisar igång sitt pass. Det betyder att vi varje tisdag har en liten pratstund mellan våra pass. Igår kom vi in på mat. Vad äter man egentligen efter ett pass? Och är det någon skillnad på vad vi äter och vad vi säger att vi äter?

Vi började prata om medlemmarna på gymmet och deras bild av oss instruktörer. T berättade att han vid två olika tillfällen när han varit ute på Harrys, stått där i lugn och ro med en öl i handen, då det kommit fram en gymmedlem och frågat: Vad äter du egentligen? Bara sådär. De har aldrig talats vid tidigare, men när alkoholen kommit i kroppen blir man ju kompis med allt och alla. Följdfrågan blev förstås: Äter du någon gång pizza? Min kollega T är rätt snabb i svaret så han sa vid båda tillfällen att det jag håller i handen just nu är ju inte direkt det nyttigaste, så det är klart att jag även äter pizza ibland.

Det låter säkert komiskt, men faktum är att både han och jag har råkat ut för roligheter pga vårt instruktörsjobb, i samband med shopping på ICA. Vi har flera gånger råkat ut för att medlemmar sneglat i våra korgar/vagnar för att se vad vi äter. Vi har också råkat ut för att de blivit väldigt besvärade av att få se oss i affären och genast börjat bortförklara den där chipspåsen i vagnen… Som om vi vore matpoliser eller något. 🙂 Vi bryr oss verkligen inte om vad våra medlemmar äter! Var och en får äta vad den vill och det är inget vi instruktörer går omkring och tänker på eller pratar om. Och vet ni – vi äter också skräpmat. Vi tänker inte alltid på vad vi stoppar i oss. Vi slarvar som alla andra.

Och som vi kom fram till igår. När medlemmar frågar oss om mat pratar vi gärna om vikten av att äta riktig mat och att äta ordentligt efter träningen. Men vet ni. Vi fuskar också där. Vi kan strunta i den där riktiga maten som vi själva förespråkar och bara äta mackor i stället. Jodå. Det borde vi egentligen inte erkänna, men så är det.

Och med det sagt ska jag nu ställa mig och laga lunch. Riktig mat den här gången. För även om jag slarvar och kan äta mackor efter ett pass ser jag till att alltid äta minst ett lagat mål mat om dagen.

 

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. hehehe, jag tyckte det var jättejobbigt om jag råkade handla samtidigt som min viktväktarkonsulent när jag var med där. Då tog man gärna en sväng runt en pelare istället för att gå förbi henne 🙂

    Svara
  2. Hahaha… Hon är säkert med om det ofta, stackarn! 🙂

    Svara
  3. Har du lite mer hemma än häromkvällen nu då 🙂 Det blev ju ingen höjdare precis. Jag försöker hålla syndandet till en dag. Vissa veckor går skitbra men så ibland trillar man förstås dit.

    Kram på dig!

    Svara
  4. Malena – japp, till den här maträtten hade jag _allt_ jag behövde så jag åt o njöt i fulla muggar! 😀

    Syndar gör jag inte ofta, har inte ens en syndardag varje vecka. Jag är inne i en anti-syndar-period då jag inte ens är sugen på onyttig mat/godis o sånt. Däremot kanske jag äter lite för lite mat. Borde äta mer mtp hur mkt jag tränar, men jag ser till att häva i mig proteinpulver också för att ge kroppen bränsle.

    Svara
  5. Man tränar väl för att kunna äta dom där nyttigheterna?
    I alla fal lär det ett av syftena för mig när jag tränar.

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Inga Instagram-bilder hittades.

  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*