Utdöende?

Har ni gett upp hoppet om mig? 😉

Att börja jobba heltid igen var ju… hmmm… intressant. Herre jösses vad jobbigt! Phew… Jag har sovit bort kvällar och helger efter de senaste två veckornas heltidande. Tack gode gud för att det är sportlov om bara en vecka så jag kan vila upp mig igen! 😀

Sedan har jag gått i stora funderartankar om den här bloggens vara eller icke vara. När maken och jag separerade i början av hösten försvann halva bekantskapskretsen. Många som jag trodde var nära vänner slutade helt plötsligt höra av sig, alternativt höra sig bara till mitt ex. Skitkul verkligen… Och då blir jag lite anti, eller inte så lite egentligen. Att veta att flera av dem läser här på bloggen och kan uppdatera sig om vad som händer i mitt liv utan att behöva lyfta telefonluren eller komma och besöka mig i min nya fina lägenhet. Det känns inte alls bra att veta. Jag vill inte berätta vad som händer i mitt liv när det är på det sättet.

Sen är det nästa grej. Det händer nämligen nya saker i mitt liv. Spännande saker. Men jag vill inte såra någon och är rädd att jag gör det om jag skriver fritt här. Samtidigt är jag trött på att känna att jag måste visa hänsyn. Jag vill kunna gå vidare i livet och skriva och göra precis vad jag vill och vad jag känner. Jobbig situation.

Och inriktningen på bloggen? Jag har faktiskt läst ut en bok nu! Yej mig! Men jag har inte orkat recensera den här än… Det kommer. Lovar! Men det är ju knappast en bokblogg längre. Ska jag skriva mer om träning i stället? Det, tillsammans med wellness, är något som tagit ytterligare ett steg i mitt liv. Jag lever det liv jag länge bara strävat efter. Det har kommit in saker i mitt liv som gjort att jag kunnat ta ännu ett steg i min riktning mot ett liv centrerat kring wellness. Är det något som jag borde skriva mer om?

Ni hör ju hur förvirrad jag är. Och mitt i allt det här lider jag då av tidsbrist. De vänner som blev kvar efter skilsmässan har jag inte tid för alls just nu när jag kastats in i heltidsvärlden. Hästapållen behöver ju mig också. De där 2,5 lediga dagarna är märkbart borta nu… Och att promenera med Malena. Suck. Viljan finns där, men inte tiden. Förlåt alla vänner som läser här. När jag fått ordning på orken och kommit till ro i sinnet ska jag krypa upp ur min just nu lite isolerade värld. Eller får ni helt enkelt ta er hit till mig om kvällarna. Här finns alltid mina famous muffins i frysen… 😉

Ok. Här fick ni ett något förvirrat livstecken från mig. Är ni kvar därute? Hur är det med er?

Men vet ni? Jag klarade sista tentan i spanska. Med bravur! Jäklarns vad stolt jag är över det! 😀

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Jag är kvar, även om det varit dåligt med kommenterande på sistone.

    Svara
  2. Jag gillar verkligen din blogg! Och fitness och wellness också, så inriktar du dig mer på det så har du mig kvar som trogen läsare. 🙂

    Jag förstår det där om att lämna ut sitt liv. Det är till viss del därför jag valt att starta en helt ny blogg utan att länka till den nya i den gamla. Jag gillar ju verkligen att läsa om alla er andra, vissa har man tom blivit cyberkompis med – jättekul! Och jag delar gärna med mig av mitt liv, det är ju så roligt att skriva och få respons, men samtidigt har jag fått veta om några läsare som jag har, vilket har gjort mig väldigt hämmad i mitt skrivande. Så därför valde jag att göra en nystart, och hur du än väljer att lägga upp det, så hoppas jag att vi hörs i sajberspejs! 😀 (Mademoiselle J)

    Svara
  3. Visst är man kvar men himmel vad jag förstår om du inte vill lämna ut ditt liv mer än nödvändigt. Ofta haft funderingar kring om jag råkat skriva något om mitt jobb eller någon kollega t ex, som kanske inte borde läsas av alla och så blir man nervös. Därför jag valt att inte berätta för någon jag känner om min blogg, mer än de som lyckats hitta den av sig själva. Svårt val, men fortsätter gärna läsa om du väljer att fortsätta skriva.

    Svara
  4. Visst är jag kvar, men ta det i din takt. Jag förstår dina tankar för det är en svår avvägning hela tiden vad man ska skriva och inte skriva. Det är ju så kul med respons, men jag vill absolut inte lämna ut någon i familjen, vänner eller kollegor.

    Hoppas att du hittar någon ny spännande inriktning på din blogg. Welness låter intressant.

    Svara
  5. Utdöende blogg? Nä, det här tolkar jag snarare som ett nytt startskott! 😉

    Att vara privat eller inte i bloggen är ett evigt dilemma.. Så skippa det privata (för ett tag, för evigt? helt ditt val :)), men böcker, wellness och övriga tankar och funderingar kanske funkar att blogga om..? 😀

    Kram Lise

    Svara
  6. Jag läser din blogg men kommenterar nästan aldrig. Dina grubblerier låter kämpiga. Jag hejar på dig hur som helst trots att vi inte känner varandra.

    Svara
  7. Jag är också kvar! Grattis till tentan, superduktigt! Och hoppas att du kommer på vad bloggen ska handla om. Jag läser oavsett. Kanske inte om du börjar skriva på spanska eller bara skriver om hästar eller så 🙂

    Svara
  8. Ann

     /  2 februari, 2009

    Tack för livstecknet! Låter som du har en del att fundera på kring din blogg. Fortsätter oavsett din framtida inriktning att följa din blogg. Särskilt om det handlar om böcker, träning (wellness) och annat i din vardag. 😉

    Svara
  9. Och jag är kvar! Och jag promenerar gärna! Fast det ska ju vara kul och utan tvång så vi tar det när tid och lust finnes! Inga problem .-)

    Jag hoppas du återkommer för jag gillar dina rader. Vi har ju konstaterat att vi är ganska lika du och jag…

    Stor kram på dig!

    Svara
  10. Och du! Grattis till tentan!!!

    Svara
  11. Visst är man kvar!
    Tycker du ska skriva om det du helst vill skriva om. Varför inte blanda lite huller om buller, då behöver du ju inte välja. 😉
    Kul att höra från dig och ett stort grattis till att du klarade tentan! 😀

    Svara
  12. Åh vad härligt med alla dessa positiva kommentarer från er! Jag läser, tackar och bockar! Vi får väl se vilken inriktning bloggen kommer att ta framöver. Eller om jag fortsätter. Eller om den förblir likadan. Tankarna fortsätter ett varv till!

    Tack för alla grattis till tentan!

    Kram, kram på er! 😀

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*