Men, ni är ju kvar!

Vad glad jag blev när jag kollade bloggen nu på kvällskvisten och upptäckte en massa trevliga kommentarer på mitt förra inlägg. 😀 Åh vad roligt! Det var nog dagens bästa.

Annars har den här dagen gått i 100km/h, minst… Lektioner i ett och däremellan en massa fixande och trixande med diverse. Den här veckan har vi samlevnadsvecka på skolan för åttorna då vi bryter all undervisning tis-fre och bara fokuserar på temat samlevnad. På fredag kommer tex Olle från Fråga Olle och då har eleverna fått chansen att ställa frågor till honom anonymt innan. Eftersom jag just nu undervisar en hel massa i år 8 har jag fått hoppa in jättemycket i veckans schema. Jag tänker att jag skulle passa på att hoppa in lite extra i mina nya klasser för att lära känna dem lite utanför bara vanliga lektionssammanhang. Och så är jag ju mentor i en åtta och vill träffa även dem, så det blir mycket år 8 för mig den här veckan! Kuligt, kuligt! Dessutom kanske jag får lära mig ett annat om samlevnad, eller tom kanske kan lära mina små elever något?

Mitt i allt detta kaos när jag sprang runt som en stolle hit och dit kom ex-kollegan L på besök. Jag hann väl prata med henne i typ 30 sekunder innan jag var tvungen att springa vidare. Kul att se dig liksom, allt väl? Japp, så långt hann vi med.

Och så raserades alla mina planer för dagen när T ringde på morgonen och meddelade att världens snökaos i Paris innebar inställda flygplan… Urk för snö säger jag bara! Nu sitter T äntligen på tåget på väg hem, men jag ska åka och hämta upp i Alvesta ikväll. Tågen går nämligen inte hela vägen till Vmo så sent… T har varit på resande fot i ca 35 timmar vid ankomst. Pust…

Och tidigare ikväll lyckades jag nästla mig in på BodyPumpen som deltagare nummer 30. Vi tar eg. bara in 28… 😉

Såååå… Visst har jag haft en enormt produktiv dag? Imorgon blir likadant då vi har PIM-redovisning till 18.00 och sen på onsdag är det föräldramöte för föräldrar i år 5 vars barn ska välja språk (sp/ty/fr) till sexan. På torsdag ska jag nog… öh… typ… slappa. 😀

Tja, där ser man. Ytterligare ett livstecken från mig! Två på bara två dagar. Inte dåligt må jag säga! Men nu lär vi inte ses på några dagar. Sena kvällar medger inte bloggande kan jag nog lova redan nu. Ha det bra så länge allesammans!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Skönt att du har skrivit igen, jag har följt din blogg ett litet tag, men inte hunnit kommentera tyvärr.
    ”Fråga Olle” Olle, så avundsjuk jag blir, jag är nog en av hans största fans! Kan du inte fixa en autograf åt mig?! Så har jag en anledning att komma på fika sen.
    Hoppas att du och pållarna mår bra!
    //
    Maria

    Svara
  2. Jodå, jag är kvar och kikar in här lite då och då. Ta hand om dig och ta bloggen i den takt du orkar och har lust med! Allt har sin tid!

    Allt gott! /Johanna

    Svara
  3. Ia – åh, ha rju inte sett din kommentar förrän nu!!! Jag hade ju kunnat fixa en autograf till dig ju… 😦 Nästa år får vi fixa det! Han kommer ju varje år.

    Johanna – skönt att höra att ni är kvar! Jag bloggar lite mindre, men fortsätter lite smått. 🙂

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*