Träning med restriktioner

Idag har jag sådan härlig, grym träningsvärk. T och jag var på gymmet igår och jag körde ett stenhårt mag- och ryggpass. Han håller hårt i mig, T. Jag måste ta det lugnt och få bara köra med lättaste vikterna på BodyPumpen. Inte särskilt kul klagar jag. Men vill jag att rygga ska hålla nu när vi justerar den så ofta så måste jag också hålla träningen på en rimlig nivå. Jag lyssnar på T när han förklarar att jag kommer att få träna hårt så småningom men att jag måste hålla igen lite nu. Lugna BodyPump-pass, bara 2-3 ggr ridning/vecka. Ut och gå promenader några ggr/vecka. Lättare mag- och ryggpass. That’s it. För mig är det lite träning och det är sååå frustrerande. Jag vill ju köra på, träna slut på kroppen riktigt ordentligt någon gång. Inte mesa som nu.

Men jag lyder honom. Njuter av att i alla fall få köra riktigt sköna mag- och ryggpass på bollen. Härligt! Och att få rida mina få ggr varje vecka. Bättre än innan då ridförbudet var totalt.

Imorgon är det ridpass och magövningar på bollen som gäller. Onsdag BodyPump. Torsdag ridning och magpass igen. Fredag promenad. Och så på helgen blir det ett ridpass till samt promenad/-er. Helt utan träning är jag ju inte i alla fall… 🙂

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Nä, helt utan träning är du verkligen inte! Och jag som kände mig duktig efter gårdagens entimmespromenad.. Fjuttigt 😛 Jag kommer nog aldrig bli beroende av träning tyvärr.

    Svara
  2. Lise – alla är vi ju olika. Jag är ju nästan lite sjukt beroende av träning… Det är ju inte bra att vara åt det hållet heller. Så tyck inte att din promenad var fjuttig!

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*