Statusrapport

  • Vi har renoverat köket i helgen. Målat furutaket vitt och väggarna vita. Nästa steg är att måla luckorna och byta knoppar samt måla skafferidörren med skoltavlefärg.
  • Vi försökte få in frysen i skafferiet. T slog bort en massa hyllor (som satt hårt som satan…) och under tiden han gjorde det hann jag reflektera över om frysen verkligen gick in genom den däringa smala dörren. Det gjorde den inte… Någon (inga namn…) hade glömt att mäta dörren. Vi insåg snabbt att 59 cm frys är helt otroligt omöjligt att få in genom 58 cm dörröppning. Frysen fick stå kvar på gamla platsen. Han kommer dock att bli förpassad ut till uthuset. Morr…
  • Vi har läst nyheterna angående askmolnet med stigande oro. Min vän som skulle till Turkiet i morgon har fått veta att det inte blir av. Vi ska egentligen flyga på torsdag, men det vete sjutton… Även OM det skulle gå kan man ju bli fast där nere och vi känner inte riktigt för att bli det…
  • Jag var på biblioteket och lånade böcker idag. Två böcker om hästars hälsa och en skönlitterär bok som jag har velat läsa länge. I kloka kvinnors sällskap hette den nog, om jag inte minns helt fel.
  • Jag var på Åhléns och shoppade inredning i dag. Turkos sådan. Big surprise där.
  • Vår amerikanska student har kommit till kliniken nu om jag inte redan har nämnt det? Nu får jag i alla fall prata engelska varje dag. Kul!
  • Maria Montazami har börjat blogga! Oh the joy! Jag verkligen älskar denna människa så jag ska följa bloggen med stor glädje.
  • Jag har lärt mig att imitera Maria Montazami. Jag har lyckats få till ett skitbra uttal. T var riktigt imponerad. Vad jag ska göra med denna oanade talang vet jag dock inte riktigt än.
  • Vi har sett färdigt säsong 6 av 24. Den var inte så bra som de tidigare så vi hoppas nu på att sjunde säsongen är en riktig rysare.

Ja, ni ser. Här är det fullt ös som gäller. Och eftersom vi inte lär komma iväg till Málaga så blir det mer renovering här hemma under veckoslutet. Nu börjar det ju hända grejer här hemma!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Skaffade också ett konto för att testa, men är helt oförstående. Fattar inte vitsen. Vill inte Twittra själv. Är inte speciellt intresserad av andras Twitter.

    Svara
    • Jag tänker nog försöka hitta riktigt bra twittrare för att se om de kan upplysa mig om charmen/nyttan. Kanske kan de inspirera i mitt eget eventuella twitter. Om jag nu fortsätter…

      Svara
  2. Någon – jag minns inte vem – hade skrivit en liten instruktion om hur man ska tänka kring alla tecken som twittrare använder. Jag skummade och bara av det klarnade det en aning. Nu minns jag naturligtvis inte vem det var, eftersom jag inte har några planer på att själv börja… Kanske det går att googla på.

    Ang. frysen in i skafferiet: Kanske den går in om ni tillfälligt tar av dörrposterna? Borde ge två centimeters extra spelrum.

    Svara
    • Tack för tipset! Jag googlade och hittade faktiskt en hel del intressant.

      Tyvärr insåg vi att det blev för mkt jobb att riva ner dörrposterna runt om. Vi ska helt enkelt skaffa en liten, mindre och mer behändig frys och sedan ha det stora åbäket någon annanstans.

      Svara
  3. Hanna

     /  21 april, 2010

    Fullt ös medvetslös! Men frågan är varför man vill kunna låta som Maria Montazami.

    Svara
    • Hahaha… Hennes kommentarer är ju helt outstanding och jag och T har båda gått omkring och ”härmat” henne. Nu helt plötsligt kan jag låta riktigt bra. Men nyttan med det?! Ingen alls! Det är bara vi som har roligt åt det. 🙂

      Svara
  4. Lisa

     /  28 april, 2010

    Haha! Vill höra ett ljudklipp på dig som Maria Montazami! 😀

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*