Den var visst lite FÖR fin

T och jag håller på med evighetsprojektet även kallat hall och trappa. Vi påbörjade det för ett år sedan och sedan har vi lååååångsamt bytt hela väggarna, satt upp gipsskivor, spacklat, slipat, rivit bort gammalt äckligt plastgolv samt målat taket vitt. Jag skriver vi men alla fattar ju att det är T som har gjort allt det där. Eller, jag rev ju faktiskt ner de gamla tapeterna och jag rev ju faktiskt bort den äckliga plastmattan. Tanken är att mitt jobb kommer nu när vi ska tapetsera alla sneda vrår och konstiga vinklar. Ett pillarbete som T gärna lämnar över till mig.

Så till saken. Det senaste vi gjorde var att måla hallgolvet rött. Och det blev precis så snyggt som vi hade hoppats. Men! Vi ville ju inte förstöra detta fina, nymålade golv så vi gick och köpte en ny dörrmatta. Vi hittade en kanonfin sak på Mio som vi föll för och på det röda golvet blev den bara ännu finare. Problemet är bara att sedan vi lade dit den där fina dörrmattan har vi gjort allt för att undvika att gå på den. Vi tar ett stort kliv över den rätt på det röda golvet. Allt för att inte skita ner vår fina dörrmatta.

Det är ju inte så den ska fungera. Tanken är väl att en dörrmatta ska ta emot värsta skiten innan man går vidare in i hallen. Sagt och gjort. T och jag insåg problemet och tog helt enkelt bort dörrmattan häromdagen. Den får bo någon annanstans här hemma, där den inte utsätts för skitiga skor.

Jag vet, hur töntigt är inte det? Att tycka att en dörrmatta är för fin för att gå på? Den som var så fin mot det röda golvet. Och nu måste vi ju hitta en ny dörrmatta. En matta som inte är för fin för att gå på men som ändå blir fin till vårt nymålade golv. Åh, vilka problem man har…

Ungefär så här ser mattan ut, fast just den som är på bilden är ingen dörrmatta. Och nu när jag hittade att den även fanns som vanlig matta vill jag ju ha en sådan hem också! Suck…

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hanna

     /  23 augusti, 2010

    Haha, dessa härliga I-landsproblem 🙂

    Svara
  2. hahaha, så där var vi också när vi köpte ny matta till vår nyfixade hall. Det slutade med att mattan fick bli badrumsmatta, framför tvättstället. För där är man ju i alla fall ren på fötterna, och utan skor!
    Så jag tycker inte alls att det är töntigt att vara rädda om den fina mattan. Helt naturligt tycker jag! Du hittar säkert en bra plats till den. Rött golv låter spännande! Kanske blir en bild på hallen när den är klar?

    Lycka till med det fortsatta arbetet! och hoppas att du mår bra nu.
    kram

    Svara
    • Men i badrummet kan den ju bli blöt! 😉 Vi har kommit överens om att den ska flytta en våning upp till den övre hallen. Där ska den i stället få ligga på ett _vitt_ golv under skrivbordet. Det blir nog ett bra hem för den.

      Klart det blir bilder sen! Om kanske ett år eller så när vi är färdiga… Puh…

      Svara
  3. Hihi, ja vilka underbara problem 😀
    Kul att få höra lite om er renovering!

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*