Härlig start på veckan!

Jag hade en härlig känsla i magen inför den här dagen, och den visade sig stämma riktigt bra! Det har varit en härlig dag och att få börja veckan så är ju aldrig fel. Det är egentligen bara små, små saker som har förgyllt dagen, men ibland behövs så lite för att man ska må bra.

Och som lite extra grädde på moset är nu hallen, trappen och övre hallen både färdigtapetserat och färdigmålat helt klart nu. Yay! Nu är det lister som ska upp bara. I morgon ska vi köpa hatthylla/klädhängare och skoställ. Det ska blir helt freaking underbart att slippa hänga av sig ytterkläder på stolar i köket eller att ställa skorna lite här och där. Ordning och reda ska åter få hägra i huset! Så snart, snart ska vi påbörja Minis rum. Spännande…

Och aporopå Mini: så här ser vi ut nu:

Mini har buffat så det senaste dygnet att jag varit helt öm. Ska de verkligen buffa så mycket? I går kväll när vi var hos vännerna buffade h*n precis hela tiden och i natt när jag vaknade var h*n igång igen. I dag har det också gått vilt till där inne. Och hela magen liksom hoppar till när h*n är som värst. Snacka om vilding vi ska få! Men härligt är det.

Hoppas att ni också har haft en härlig dag!

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Härligt att det börjar bli ordning i huset! Det är så skönt när saker och ting är fixade och klara efter renovering. Det blir ju så lätt att man ”glömmer” bort att göra klart vissa grejer.

    Jättefin bild på dig och Mini också! Du strålar verkligen.

    kram

    Svara
    • Fin bild! Den vildaste av mina var väldigt lugn i magen, så man vet inte. Storebror levde runt som bara den, medan Lillebror knappt rörde sig. Jag föredrog att få livtecken ofta måste jag säga, men visst gör det nästan ont ibland.

      Svara
      • Till enligt o: Tack! Så det behöver kanske inte bli en vilding som kommer ut? Jag läste nämligen att det kan bli så att så som den är i magen är den när den kommer ut.

        Jag föredrar också helt klart att känna att den är där inne. Det kan vara jobbigt när man ska vila och inte får lugn och ro, men samtidigt är det ju så mysigt med den kontakten buffarna ger. ”Här är jag”, blir det ju lite som.

    • Till Fröken Anki: Det är sååå underbart att komma hem och se fina, färdigmålade väggar numera! 🙂 Till helgen ska vi sätta upp hatthyllan och spegeln och det kommer att bli så skönt att få ordning. Det är ju precis så, när det har gått ett tag vänjer man sig vid stöket och det är lätt att bara skjuta på allt ännu mindre.

      Tack! Jag är så lycklig över min växande mage (och du förstår säkert hur det känns…)

      Kram, kram

      Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*