Rivning pågår!

Japp, i går började vi riva ner väggarna i blivande barnrummet! Och åh vad spännande det är att se de gamla tapeterna titta fram. Vårt hus är ju byggt 1947 så det har några år på nacken och har hunnit få några lager färg och tapet genom åren. Vi hittade fyra lager tapeter, och om jag ska vara ärlig var nog de två första tapeterna de snyggaste. De kommer ju igen nu i modet. Jag ska visa er lite bilder på dem senare.

Så nu är är halva rummet enbart råa träplankor. Jag orkade bara vara med och riva en stund, sedan sa kroppen stopp. Vi ska fortsätta riva nu i helgen och så måste vi hinna måla taket innan nästa helg. Då ska gipsskivorna upp, tillsammans med spackel. Det kommer att bli kanoners i rummet, det är jag helt övertygad om!

Som jag sa till T i går så kommer bebisen att bli urnöjd med sitt fina rum. ”Fast jag tror nog att det är mamma som kommer att bli mest nöjd” svarade han. Och ja, det kan jag ju hålla med om. Bebisen lär väl inte bry sig. Dessutom kommer den ju inte ens att tillbringa så mycket tid där till en början. Den sover ju i vårt sovrum första tiden, vi ska ställa in spjälsängen bredvid vår säng. Men jag vill ändå samla alla Minis prylar i ett rum. En byrå med kläderna i, bokhylla med massa mysiga sagoböcker (återigen är det nog mamma som uppskattar de böckerna mest, till en början i alla fall…), en soffa/fåtölj för att kunna amma i lugn och ro, och så förstås en massa gosedjur. För bebisens mamma ääääälskar gosedjur och jag har sparat alla gosedjur jag någonsin ägt. Bebisen behöver nog egentligen inte ett enda nytt gosedjur, men det lär nog bli ett och annat tillskott ändå. Jag var och klämde på världens gulligaste lilla gosekanin så sent som i dag… Som sagt, jag behöver ett rum till bebisen. Tur att jag har en snäll man som fixar ett till mig, jag menar till bebisen…

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Sa du har ocksa sparat alla gosedjur? Jag med. Fast det finns ju alltid nya sota som kan skaffas…

    Ska bli kul att se bilder pa rummet nar det ar klart.

    Ha en fin helg.
    Kram

    Svara
    • Oh yes! Jag har en stoooor låda med gosedjur som har fått följa med genom alla flyttar genom åren. 🙂 Jag kan inte riktigt släppa den söta kaninen som jag såg i går och Mini måste ju få ett alldeles eget gosedjur också, förutom att ärva alla mammas… Eller hur?!

      Bilder kommer!

      Kram, kram

      Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*