En helt vanlig onsdag

Vi har hållit oss hemma hela dagen i dag, Mini och jag. Det fina vädret lockade ut oss att ta en promenad med barnvagnen utmed gyllene åkrar. Det är så otroligt vackert här omkring nu. För min del får gärna vinter och snö vänta. Typ ett år eller så.

Natten blev lugnare än på länge, sömnen djup, och jag tror att det där beskedet i går nog ändå var bra för oss. Det var inte riktigt läge just nu. Vi brukar tänka att allt händer av en anledning och även om det ibland kan vara svårt att se bakom, att se skälet, brukar det till slut faktiskt visa sig vara bra det som hänt. Det här hör nog till den kategorin, även om det kändes lite jobbigt och ledsamt i går. När jag vaknade i morse kände jag mig faktiskt lättare och lugnare i sinnet. Å andra sidan går det ju inte att påverka situationen som blev så varför gå och gräma sig?

I dag blev en hemmadag att umgås med finaste dottern, klappa på djuren, bara ta det lugnt. Sådana dagar behövs, även om alla mamma- och bebisträffar vi brukar åka till är fantastiskt roliga. Det är skönt att vara hemma också ibland, bara vi två. Busa lite, gosa, prata och skratta tillsammans. Jag känner ofta att jag måste ta tillvara på tiden som är nu, leva i nuet. Det är ju NU hon är liten.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*