Ett par dagar in

Det nya året har börjat med en härlig känsla i kroppen. Två ganska lata dagar hemma på gården. I går hela lilla familjen, i dag bara Mini och jag.

I dag blev det en promenad med en glad Mini i vagnen, en Mini som satt och pratsjöng halva rundan för att sedan sussa sött på hemvägen. En Mini som just nu är en riktig liten mammagris. Hon vill vara i mitt knä, på mig, runt mig hela tiden. Kan inte leka själv på lekfilten, trots alla nya roliga leksaker och böcker sedan julen. Nej, mamma också. Jag måste helt enkelt lägga mig på filten hos henne och så växlar hon mellan att lägga huvudet mot mig för att gosa, krypa över mig (bara för att visa att hon kan), ställa sig upp och kaxigt bara stå med en hand som stöd. Ständigt i rörelse, nöjd med att ha mig nära, nära.

Och vår lilla tjej bara växer och utvecklas för varje dag som går. I julklapp fick hon en lära gå-vagn av oss som hon första gången testade med stappliga ben på juldagen. Nu går det i nafs. Upp och stå och så iväg på rätt stadiga ben, med världens största leende. Och hon vill att vi ska ta henne i händerna så att hon kan gå på riktigt, och hon är så otroligt söt när hon lyfter fötterna så högt hon bara kan när hon närmar sig en tröskel.

Tänk, vår lilla Mini blir 10 månader på onsdag. Snart ett helt år. Hjälp, vad tiden rusar iväg.

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*