Om 2011

Jag gjorde den här sammanställningen för 2010, och nu är det dags att summera 2011. Samma frågor – nya svar?

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja, jag födde barn. Otroligt häftig upplevelse som jag är så tacksam för att ha fått uppleva

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag säger exakt som förra året: Jag brukar inte avge nyårslöften, snarare tankar och målbilder inför året.

3. Fick någon du känner barn?
Ja, förutom Mini kom ännu en liten kusin till världen. Och alla nyfunna vänner från diverse mammagrupper och babyträffar fick ju också barn i år, så klart…

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige blev det bara i år.

6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Ja, nattsömn vore inte fel. Zzzzz… Mer energi står också högt på listan.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
4 mars – dagen då Mini föddes.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Självklart att bli mamma, att få en egen liten familj.

9. Vilket var ditt största misstag?
Det är svårt det där med misstag, det är ju ofta tack vare misstag som man lär sig av situationen och stärkt kan gå vidare. Så i stället för att se dem som misstag kan man kanske kalla dem för lärdomar? För min del är det alltid samma sak – jag håller för mycket av människor som inte ger något tillbaka. Jag blir bättre och bättre på att se över mina relationer och att välja bort dem som bara ger mig negativ energi. Men det är svårt, så svårt.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Supersvår fråga. Jag har knappt shoppat något i år, inget större i alla fall. Men om jag ska nämna något som jag blev riktigt, riktigt glad över att hitta så säger jag ett vitt virkat linne. Jag ska visa er bilder på det senare. Jag blev tokkär i ett linne och hittade det först i tredje affären jag letade i.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen bebissaker.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att få möta Mini för första gången – att få se vem som hade buffat och knuffat så där inne.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Njae svarar jag. Jag fick havandeskapsförgiftning och det var ju ingen höjdare. Men i övrigt har det bara varit någon liten förkylning kanske.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Att min stora favorit/ikon/idol Jennifer Lopez äntligen gav ut en ny skiva!

15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Bättre, trots en lite svajig start. Men många av de negativa krafter som var i farten 2010 försvann utmed vägen och lämnade en stor lättnad i själen.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nä, faktiskt inte. Fokus har legat helt på Mini, allt annat har fått stå tillbaka.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Precis som förra året har det blivit alldeles för mycket tv.

18. Hur var din julafton?
Annorlunda eftersom det var första gången som mamma. Mycket mer avslappnad och positiv eftersom jag inte hade lika mycket saknad i kroppen som jag haft tidigare år.

19. Blev du kär?
Ja, i Mini. Och alltid i T.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Jag har inga favoriter i år. En unge i minuten startade strax efter Minis födsel och det lockade fram många tårar, känslor och minnen.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Återigen – det finns ingen som helst mening med att ödsla tid och energi på att hata någon.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Oj, det har blivit många bra böcker under året – En dag, Drömhjärta, Överenskommelser… Jag kan inte ens nämna alla här.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
För första gången någonsin fick Veronica Maggio mig att höja volymen och inte byta kanal

24. Önskade du dig något som du fick?
En frisk dotter.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja, två saker som jag inte kan/vill skriva här.

26. Vilken var årets bästa film?
Ingen aning faktiskt.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag kommer knappt ihåg… Jag tror att vi köpte hem god mat, kollade på film, myste och bebisgosade.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Barnmorskan på BB, nya vänner.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Från mammakläder till myskläder till kjol – äntligen!

30. Vad fick dig att må bra?
Att vara tillsammans med T och Mini.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Konstig fråga. Ingen.

32. Vem saknade du?
Mamma. Alltid.

33. Vilken var din bästa månad?
Maj – skönt väder, Mini hade blivit lite större, mammaledighet var en ren njutning.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns i efterhand en massa saker jag hade velat göra annorlunda under förlossningen, men jag är ändå nöjd.

35. Hur kommer 2012 att skilja sig från 2011?
Jag ska börja jobba igen och Mini ska börja förskolan. Annars blir nog mycket sig likt.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag har precis lagt ut samma lista. En del av våra svar är ganska lika 🙂

    Svara
  1. Skira spetsar « *Malin*

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*