Hemmatjejer

Mini och jag har hållit oss hemma rätt mycket de senaste två tre veckorna. De babyträffar vi var så flitiga besökare på i höstas har satt igång igen, men jag har faktiskt inte varit där än. Ska jag vara ärlig har jag helt enkelt inte orkat ta mig dit. I stället har vi myst här hemma, bara Mini och jag. Först verkade hon bli lite rastlös av att bara vara hemma, men nu har vi fått in en rutin som verkar funka för oss båda. Hon har börjat leka mycket mer självständigt nu. Innan var jag tvungen att sitta på lekfilten för att hon skulle kunna leka, men nu är det helt ok att jag sitter i soffan och läser medan hon kryper runt och letar nya upptåg.

Roligast just nu är att tömma min handväska och leka med allt som ligger däri. Jag kan säga att jag har ju fått barnsäkra den och bara ha saker i den som är ok för henne att få tag på. Fast jag blir lite orolig när hon sitter och drar ut alla kort ur plånboken och slänger på golvet. Inte så kul om hon lyckas ta sönder betalkortet. Mobilen har jag lagt vid hallspegeln, men i dag kom hon krypandes med den i handen så nu når hon visst dit upp också! Gissa om hon blev sur när jag tog den ifrån henne?!

Det är urmysigt att sitta och titta på henne när hon leker och inte ser när jag tittar. Hon plockar och pillar, står och dansar lite, pratar och håller på. Nyfiken som få. Men jag måste säga att hon har blivit jätteduktig på att lyssna när jag säger ”nej”. Innan har sladdar varit otroligt lockande och fortfarande dras hennes händer dit, men numera drar hon bort handen när jag säger ”nej”. Men hon gillar att busa med mig. Hon kan stå och pilla i närheten av en sladd och titta på mig och skratta, precis som om hon vill säga att ”jag är bara i närheten mamma, men jag rör den inte”. Likaså har hon börjat kasta in sina strumpor i öppna spisen för då måste hon ju gå dit och ta upp dem igen. Smart tjej det där. Det gäller att hitta lösningar för att komma runt problemet.

Jodå, trots sömnlösa nätter har vi det mysigt här hemma. Jag är urtrött när T ska iväg till jobbet, och när han har åkt iväg får Mini komma över till min säng och så får hon ligga där och amma tills vi vaknar ett par timmar senare. På så sätt får jag i alla fall ytterligare ett par timmars sömn. Det är ju värre för stackars T som måste till jobbet. Vi hemmatjejer har det rätt så bra där. Vi kan ligga kvar i den varma sängen och bara mysa ett tag till. Det är sådana mysstunder som gör att man glömmer det där med jobbiga nätter. De är belöningen.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*