Tillbaka igen

Först och främst. I går skulle jag ta en bild på Mini och mig. En mamma-dotter-mys-bild, var tanken. Problem uppstod då jag tänkte ta bilden med min mobil, en pryl som Mini ääääälskar. Ja, och resultatet blev som ovan – en kinkig Mini som blev tvärilsk när hon inte nådde mobilen. Japp, alla bilder man tar blir inte bra.

Men tillbaka till ämnet, eller rubriken på inlägget. För vet ni vad? I går köpte jag gymkort på gymmet där jag tidigare jobbade som instruktör! Japp! Jag hade hört ryktesvis att de hade fått tillbaka BodyPump så jag klickade in på deras hemsida i torsdags och såg att det stämde. Jag ringde också till dem för att försäkra mig om att det verkligen var riktig BodyPump och inget härmape-pass som det finns så många av. Men jodå, det var det riktiga! Så i går åkte jag ner till gymmet och köpte kort och bokade in mig på BodyPump fredag, lördag OCH söndag. Ska det va ska det va liksom…

Tyvärr kom jag inte med på passet i går. Jag var första reserv så döm om min besvikelse! Men eftersom jag ändå hade åkt dit hoppade jag in på spinning i stället. Och gissa om jag njöt?! När jag satt där på cykeln med svetten rinnandes, hjärtat bankade, benen trampade och musiken fyllde på med energi – jag upplevde en sådan lyckorus-känsla att jag nästan blev tårögd. Herregud vad jag har saknat det. Nog för att jag har tränat hemma, men att vara på ett gym med den där speciella pulsen, det är något speciellt. Det finns inget som slår den känslan.

Och i morse steg jag upp okristligt tidigt, drog på mig träningskläderna och satte mig i en trögstartad bild som protesterade lite över att väckas i -18 graders kyla. In till gymmet och JA! Jag hade fått plats på BodyPump – äntligen! Vilken lyckokänsla att vara tillbaka, att stå där med skivstången och få jobba med kroppen i takt till den härliga musiken. Det kan inte bli mycket bättre än så!

Så nu är jag tillbaka igen! Det var nästan 3 år sedan jag slutade jobba på gymmet och efter det har jag inte kört någon BodyPump, och jag kan säga att mitt hjärta har saknat den. BodyPump har verkligen en plats i mitt hjärta. Så nu ska det blir BodyPump tre gånger i veckan är det tänkt. Åh vad roligt!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Pyret

     /  5 februari, 2012

    Härligt Malin!! Då ses vi säkert snart för jag köpte kort för två veckor sedan 🙂 Det är sååå roligt och vilken kick man får!! Hoppas vi ses snart :-).

    Svara
    • Kuuuul! 😀 Då lär vi ses! Om du går på BodyPump vill säga, för det är väl där jag kommer att hittas först och främst. Iaf tills jag känner att jag fått köra det några gånger och ta igen all förlorad tid.

      Vore superkul att ses! Alldeles för länge sedan sen sist.

      Svara
      • Pyret

         /  8 februari, 2012

        Tänkte ta bodypumpen på lördag morgon. Få se om jag kan gå sedan. Var för två veckor sedan och då kunde jag inte gå riktigt på fem dagar :-O! Men måste väl våga prova igen….

  2. Då ses vi på lördag för jag tänkte också gå då! 🙂 Jo tack, träningsvärken är rätt så… hmm… kännbar… 😉

    Svara
  3. Men åh vad härligt!! Det där med att träna på gym eller i grupp är en extra kick. Det gör så mycket den där extra boosten av positiv kraft man får då.

    Hoppas att du kommer iväg alla dagar framöver nu då, helgerna brukar ha en tendens att springa iväg. kram

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*