Att kunna andas

Puh. Jag pustar ut och andas igen. Något så världsligt som en trasig bil har orsakat alltför mycket kaos i mitt inre. Men nu är den hemma igen. Fixad och klar att köra igen. Vi har pusslat med lånebilar från snälla vänner under veckan som varit och det har varit stressande att inte ha en egen bil. Man bli så beroende av bil när man bor som vi gör. Den här veckan fick vi lära oss exakt hur beroende vi faktiskt är.

Nu när bilen är ur tankevärlden kan vi fokusera på annat igen. Vi ska dra igång lite fixande här hemma. Måla lite som inte har gjorts, fixa i ordning lite där det har blivit liggandes, rensa bort en massa skräp som har samlats på hög. Bara få ordning lite mer helt enkelt. Skönt, skönt.

Och mitt i allt planeras det för 1-årskalas för fullt. Mini fyller om bara 2 veckor. Helt galet att det redan är dags för ett 1-årskalas. Eller två blir det ju egentligen. Ett för familjen och ett för vännerna med deras barn. Och jag planerar både dukning och bakning för fullt. Tårta. Vilken typ av tårta ska jag göra? Jag är ingen tårtfantast själv men en tårta måste man väl ha, antar jag. Egentligen borde den provbakas också, just in case, men hej – man kanske ska leva lite farligt ibland? Bullar får det också bli. Och så mina alltid lika uppskattade kladdkakemuffins med chokladfyllning. En klassiker vid det här laget och de brukar ha en strykande åtgång. Angående dukning funderar jag på att klippa ut hjärtan och strö över bordet. Kanske göra något pyssel med hennes namn. Flagga? Foto? Jag funderar och googlar alldeles för mycket, men jag vill göra i alla fall något litet pyssel. För min egen skull ska tilläggas. För att det är kul. För att det är första, allra första, födelsedagen. Det är speciellt.

Mini själv är i flygande fläng med att gå, gå, gå. Inte själv dock. Hon vill att vi går med henne och håller hand, runt, runt i huset. Hon kan inte få nog. Men själv vågar hon inte. Vingarna bär inte och modet sviker. Tryggast att hålla händerna som stöd. Jag uppskattar hennes försiktighet, att hon inte oroar mamma-hjärtat med en massa vårdslösa kast eller lekar. Hon är försiktigheten själv här hemma. Men. Nu tycker både T och jag att hon fegar lite väl mycket. Vi försöker släppa i alla fall ena handen när hon går, men se då blir det illvrål och totalstopp från hennes sida. Vill inte, kan inte, tänker inte. Bestämd liten dam det där. Hon tar det i sin egen takt och låter sig inte stressas. Om hon går innan sin 1-årsdag återstår alltså att se.

Å andra sidan tycker hennes mamma att det här med att inte vilja gå-själv är rätt smidigt. Det lär bli ännu mer fart här hemma när hon bestämmer sig för att utforska världen till fots, på egna små ben. Då lär mamma få händerna fulla…

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Tänk att lilla mini fyller ett år. Och tänkt att lille N snart också är ett år. Tiden rusar.
    Här tränas det också på att gå (med hjälp) Gåvagnen är väldigt populär.

    Svara
    • Jag vet, helt galet ju! 🙂 Jag minns det som i går när vi var gravida och bara väntade på att våra små skulle titta ut. Och det var 1 år sedan… Tiden – var tar den vägen?

      Gåvagnen är mycket poppis även här! Men T ”råkade” lära Mini att man kan stå I vagnen och bli puttad fram och tillbaka på av mamma eller pappa. Jättekul, tycker Mini och ställer sig i vagnen i tid och otid och vill att vi ska putta. Fram o tillbaka. Hon kan stå där läääänge. Pust. 🙂

      Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*