Inför 1-årsdagen

Nästa vecka är det 1-årskalas här hemma som gäller! Galet roligt. Jag tycker verkligen att det ska bli så otroligt roligt, även om Mini själv inte kommer att förstå vad som händer. Det är nog mest T och jag som är lyriska inför dagen D.

I dag beställde jag hennes presenter. Eftersom hon har leksaker i mängder (trots att vi knappt köpt en enda…) och även en hel massa böcker (där har i och för sig jag varit inblandad…) så ville vi ge henne något annat. Gärna något mer bestående. Hon själv är för liten för att förstå vad ett paket är eller att ens önska sig något, så då får man passa på att ge något som man själv vill att hon ska ha.

Valet föll på ett födelsedagståg och en mätsticka, båda från härliga Jabadabado som har så färgglada saker. Jag har tidigare inte alls fattat grejen med just födelsedagståg, men så bara häromdagen blev jag i stället helt kär. Det är ju jättefint med en sådan tradition! Och inte bara när Mini fyller år, utan när alla i familjen fyller år. Ta fram rätt siffra, tända ljus, ställa fram på bordet. Hur mysigt som helst. Och en mätsticka har jag velat ha själv ända sedan jag var liten. Det blir kanske så, att man för över sina önskningar på sitt barn. Nåväl, om det bara är en mätsticka det gäller kan det väl inte göra något? En mätsticka fick det bli. Med röda hjärtan och sköldpaddor.

Mer än så blir det inte från vår sida. Det får räcka så. Hon lär få så många paket även från övriga släkten.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*