Vårfoto

I går tog jag kameran och fotade runt i vår trädgård. Mini sov eftermiddag i sin vagn så jag passade på att ta tillfället i akt att fota. Det blir ju mycket fotande av henne numera, av naturliga skäl, men jag vill väldigt gärna hinna med att fota lite annat också. Vara kreativ, testa lite nytt, kolla lite alternativa vinklar. Och jag har lärt mig att ju mer jag fotar desto roligare är det. Kreativitet är inget som bara dyker på en bara sådär, man måste jobba på det för att bli det. Jag måste använda kameran för att lära mig och för att komma på hur jag vill fota. Om den bara ligger stilla oanvänd lär jag mig inget.

Så i går kunde förbipasserande bilar se mig ligga på marken och fota vårblommor. Hej, hej! Här ligger jag och fotar! Det ser nog rätt roligt ut när man kryper omkring för att få till det där fotot man redan har i sitt huvud och också vill få in i själva kameran.  Men roligt är det! Superskoj, helt enkelt.

Jag älskar att se alla blommor som poppar upp ur jorden och förgyller världen med sina vackra färger. Att se livet återvända efter vintern. Jag brukar säga att sommaren är min favorit av årstiderna, men det vete katten om jag inte börjar tycka att nog våren är den bästa. Ljuset, färgerna, spirandet och den nätta värmen. Mmmm. Det gillar jag.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*