Dag 8 och 9

I går kväll var jag så trött att jag höll på att somna i soffan, efter en intensiv dag. Därför skippade jag faktiskt att rapportera om dag 8 igår.

Dag 8, i går alltså, inleddes med en promenad och det blev faktiskt bara en promenad under gårdagen. Det hanns helt enkelt inte med mer eftersom vi knappt var hemma. Efter promenaden åkte vi nämligen in till stan där vi först hade BVC-besök och sedan åkte vi för att handla mat. På ICA fanns inte en enda parkeringsplats så vi åkte till Citygross i stället. Sedan blev det en tur på stan för att köpa födelsedagspresent till T och en tur till Granngården för att köpa pellets. Hem och äta lunch och sedan lasta ut alla pelletssäckar ur bilen. Sedan ännu en tripp in till stan, den här gången till biblioteket. Därefter åkte vi till Bredaryd för att hämta några balar hö till hästarna. Och så hem igen, lasta ut höet och sedan in och bada Mini.

Den dagens träning blev allt bärande, lastande och urlastande av pellets och höbalar. För att inte tala om turen inne i stan då jag bar omkring på 10 kg Mini. Mina muskler värkte rätt bra på kvällen efter alla lyft och allt bärande…

I dag steg jag upp tidigt för att åka till gymmet och köra Body Balance. Jag har inte kört det på säkert 10 år så jag kom knappt ihåg hur det funkade. Men åh, vad kul det var! Jag bara måste få in det på mitt träningsschema framöver. Mycket balans, rörlighet och egen kroppsstyrka. Lite finurligt ibland men alltid roligt och en riktig genomkörare för hela kroppen.

Däremot blir det ingen promenad alls i dag. Jag bojkottar vädret och håller mig inne i stugvärmen med min goa familj.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*