Dag 10, 11 och 12

Jodå, här har tränats flitigt, men det har också varit påsk och vi har varit iväg hos T:s familj samt firat hans födelsedag.

Dag 10, d.v.s. påskafton började jag dagen med ett tidigt pass Body Pump. Träningsvärk efter Body Balance till trots, gick passet riktigt bra. Jag kände mig stark och pigg. Jag har aldrig varit någon morgonmänniska vad gäller träning. Jag föredrar att träna styrka på kvällen när musklerna har vaknat till liv och orkar mer. Men i lördags slog det mig att jag har ställt om mina tankar. Nu tänker jag inte längre ”åh, morgonträning, då måste jag köra med lättare vikter”. Nä, nu tänker jag bara träning rätt och slätt och lägger på samma vikter som om det vore ett kvällspass. Trött? Ja? Men, om jag ska kunna träna på gym måste jag gå på de pass jag kan, och då inkluderar det morgonpass och då kan jag inte stå och gnälla över att det är morgon. Därför har jag börjat ta tillvara på morgonpassen och kör på så det ryker även där.

Det blev ingen promenad dag 10, dels eftersom vi åkte iväg och dels eftersom vi möttes av ett vinterlandskap. Däremot blev det promenad dag 11 tillsammans med hela lilla familjen. Tyvärr var gymmet stängt på påskdagen så det blev ett hemmapass. Man kan väl säga att jag körde ett MLR-pass för det blev mycket fokus på just Mage, Lår och Rumpa. Lite rygg också.

Dag 12 var i går och T:s födelsedag. Det blev en promenad med hela lilla familjen i ruskigt regn- och blåsväder. Fy tusan vad kallt det var! På kvällen åkte jag in till gymmet och körde Body Pump, men kroppen var inte alls på g och jag fick köra med lättare vikter än jag brukar. Däremot märker jag tydligt att magmusklerna har kommit tillbaka för jag orkar köra magövningarna på ett helt annat sätt nu. Yes, vilken härlig känsla!

Tre dagar med rätt tung träning och träningsvärken är total. I dag blir det promenad och sedan får vi se om jag kan åka till gymmet eller om det blir hemmaträning. Det vet jag inte förrän senare. Men träning blir det i alla fall!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*