Elva

Jag blev utmanad av Västmanländskan att svara på 11 frågor. Lite kluriga sådana, men vi gör ett försök.

  1. Om du tänkar på ditt tonårsjag och dina tonårsdrömmar, hur ser de ut att matcha ditt vuxenjag?
    Tja. Jag hade lite olika drömmar beroende på när i tonåren man menar. Någonstans har det i alla fall alltid funnits en längtan om att bo utomlands, och då allra helst i USA. Kalifornien och Los Angeles stod högt på listan länge, men jag har inte ens varit där än. Och fortfarande finns den där längtan om att bo i ett varmare land, så där lever tonårsdrömmen kvar.
    I övrigt hade jag nog lärardrömmar rätt tidigt, om man kan kolla det drömmar, och som lärare har jag ju också jobbat.
  2. Kan du vara snäll och ge mig ett drinkrecept?
    Det blir svårt eftersom jag inte har något. Jag dricker knappt alkohol och är därför inte så insatt i drinkarnas värld. En extremt enkel och supergod sommardrink utan alkohol är att helt enkelt ta naturellt mineralvatten, hälla i en massa frysta hallon eller jordgubbar, låta det stå och dra en stund och sedan avnjuta. Kallt och gott på sommaren!
  3. Vilken är din favoritbok?
    Alltså, den här frågan är stört på omöjlig att svara på! Jag anger alltid Pride & Prejudice av Jane Austen eftersom det är en bok jag tycker alla borde läsa någon gång. Alla borde få en dos av Mr Darcy!
  4. Om en ”vanlig” gurka kostar 19:-/kg och en ekologisk gurka kostar 59:-/kg vilken köper du då?
    Vi försöker köpa ekologiskt så mycket som möjligt, men ibland handlar det tyvärr om priset… Jag skulle svara att varannan gång blir det den ekologiska, som det ser ut nu. Längre fram när vi har mer pengar och jag inte är mammaledig är det bara den ekologiska som gäller.
  5. Tar du en debatt på fikat på jobbet, t.ex. om någon uttalar sig rasistiskt, eller sitter du och vrider dig i obehag innan du gör en kortfika av det hela?
    Det beror ju helt på situationen. Jag är inte en person som gärna debatterar högt och öppet, jag har lärt mig att det tyvärr ofta inte leder till något. Om det är människor jag känner skulle jag definitivt ta upp det till diskussion. Å andra sidan, om det hände på min förra arbetsplats som lärare skulle nog alla runt bordet ta upp det till diskussion. På mitt nya jobb är det ju T och jag som jobbar så där kan jag inte ens föreställa mig att ämnet ens skulle komma upp.
  6. Om du är gift, hur såg ert bröllop ut? Om du är ogift, hur ser ditt drömbröllop ut? Eller tycker du att det där med bröllop det är något man kan både ha och mista?
    Suck. Jag väntar på att T ska få tummen ur och fria för det är faktiskt så att jag vill att vi ska vara gifta, särskilt som vi har barn ihop. För mig markerar det på något sätt att vi är en familj. Däremot vill jag inte ha ett stort, traditionellt bröllop i en kyrka eftersom det är bland det värsta jag kan tänka mig. Jag kan tänka mig att gifta mig i rådhuset, bara T och jag, och skippa fest. Giftermål är mellan honom och mig, inte en massa folk omkring. Så – bröllop är inte intressant men giftermål är det.
  7. Vilket är ditt dåliga miljösamvete, om du har något?
    Ständigt! Jag läser så mycket om det och oroar mig över världen något kolossalt, men tycker aldrig att jag gör tillräckligt. Det jag har mest dåligt samvete för är att vi inte komposterar matrester. Vi äter väldigt mycket frukt och grönt vilket gör att det blir väldigt mycket skal och liknande i soppåsen. Så enormt onödigt!
  8. Vad ska du göra på semestern i sommar?
    Semester? Vad är det? T har bara två veckor i sommar också, precis som förra sommaren. Vi har inga som helst planer än så länge. Han vill upp och vandra i fjällen så det blir kanske något sådant. Jag vill åka till Göteborg, Halmstad och Köpenhamn, och någon av dem kanske vi prickar in. Sedan gör vi kanske en annan sak som kommer att uppta en stor del av sommaren, men det kan jag inte avslöja än.
  9. Vad har du gjort/sagt som är sjukt pinsamt för dig men roligt för mig?
    Alltså, jag är en sådan som avskyr att göra bort mig eller att tappa masken offentligt. Jag är jättedålig på att bjuda på mig själv eftersom jag har så dåligt självförtroende. Men, jag kan faktiskt inte ens komma på något sjukt pinsamt att berätta. Jag har säkert gjort något pinsamt, men det har i så fall förpassats in i glömskans rum.
  10. När var du på kulturevenemang senast och vad var det? Bra?
    Räknas bio som kultur? I så fall var vi på The Hungergames för två veckor sedan – första gången bara T och jag gjorde något sedan Mini föddes. Grymt bra film!
  11. Vad tänker du om tanttrenden som till viss del råder? Är det att sätta rätt namn på det?
    Jag vet inte exakt vad som menas med det? Jag för tankarna till husmorstrenden, som jag tycker är ett passande namn, om det är vad som menas? Jag tycker om det där med att värna om gamla traditioner och om familjen och hemmets vrå. Jag tror inte att det behöver vara på bekostnad av något annat. För egen del vet jag inte om jag har anammat trenden så mycket. Jag är inte ett dugg haj på handarbete, jag bakar ganska sällan då jag inte är så förtjust i att äta upp resultatet, jag pysslar inte så mycket hemma. Däremot är jag väldigt gärna hemma – jag älskar att bara vara hemma och softa runt med Mini. Ärligt talat skulle jag vilja vara mammaledig med henne i flera år… Men det är väl inte särskilt PK att säga?

Egentligen ska man nu utmana 11 andra bloggare och skriva 11 nya frågor för dem att svara på. Men, ärligt talat så vet jag inte vilka 11 jag skulle välja så jag väljer att skicka ut frågan rakt i luften till er som läser här. Vill du svara? Hojta i så fall till med en kommentar så kommer jag och läser!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Så roligt att läsa 🙂
    Tack för att du svarade.

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*