Dagens planer

Det är knappt man tror att det är sant – ute lyser solen och en blå himmel kan minsann skymtas. Det är man inte bortskämd med numera.

I dag väntar promenad och träning. Jag har inte gjort något av dem på flera dagar, om man bortser från den lugna promenad T och jag tog på midsommarafton. T har varit förkyld i ett par veckor nu och Mini har också haft en ruskigt jobbig förkylning. För en gångs skull har jag hållit mig frisk – kanske ett resultat av min omlagda kost och extra D-vitamin? Jag som varit sjukare än någonsin under våren med ett pärlband av förkylningar och annat. Jag fick skippa Body Balance förra veckan eftersom jag hade känningar i halsen och var livrädd att bli sjuk igen. Även promenaderna togs bort, så nu kliar det i hela kroppen efter träningslust – promenader, kettlebells och massa andra skojsigheter som jag vill testa i form av nya övningar. Jag har hittat flera nya träningsbloggar där inspirationen flödar. Om bara regnet lugnar sig så jag kan stå ute i trädgården och köra. Just nu lockar inte gymmet alls, om man bortser från Body Balance. Jag vill stå ute och köra, i gräset, i solen.

Förutom träning ska det bli en tur till bibblan. Böcker ska lämnas och andra ska hämtas. Jag har läst extremt mycket nu i juni. Jag tror att jag har läst 10 böcker bara den här månaden, om inte fler. Läsflödet är på topp och den ena bra boken efter den andra plöjs. Men om det får ni läsa på min bokblogg. Hur som helst – jag är en väldigt flitig besökare på bibblan numera – världens bästa ställe enligt mig.

Kanske tar jag en tur till Erikshjälpen också. Jag är så sugen på loppis och det är väl det enda ställe som är öppet en tisdag. Jag skulle vilja åka på en massa loppisar nu i sommar, så om någon har tips får ni gärna hojta. Långt borta eller alldeles runt hörnet – spelar ingen roll vilket.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*