Nedräkning

Bara några dagar kvar – sedan är min mammaledighet officiellt slut…

På måndag börjar jag jobba på kliniken, men med Mini i sällskap. Vi ska hoppa in för att ordinarie personal ska få semester. T har bara en vecka semester i år. Hur tråkigt som helst, men har man eget företag så har man. Vi får se till att göra det allra bästa av den vecka vi har.

Efter jobbet på kliniken har jag 5 dagar ledigt innan nya jobbet tar vid. Ett jobb som jag har fått noll info om, så jag är extremt nervöst över hur det ska bli. Jag gillar inte att inte ha koll, så jag hoppas på info asap. För att lugna mammahjärtat också, för mitt arbete kommer ju att påverka Minis tider på förskolan.

Ett fantastiskt år (+ några månader) är snart slut. Herrejösses vad jag har älskat att vara mammaledig. Jag hoppas, hoppas att jag får vara det någon mer igen. Jag är så avundsjuk på alla gravida vänner som har sitt framför sig och inte bakom sig. Jag skulle lätt kunna vara hemma lika länge till. Lätt.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Visst gick det fort? Herre jösses. Men skönt att du/ni får en mjukstart på arbetet iaf. Kul att Mini kan vara med också. Sen låter det ju trevligt att du kan jobba halvtid så ni får mera hemmatid tillsammans också. Jag har ju fördelen att Jonas ska vara hemma under hösten så då känns det inte lika jobbigt att börja jobba heltid. Faktiskt till och med skönt ska det bli. Känns det som nu iaf! 🙂
    Sötaste lilla Mini, vilken fin bild på er. Hon har blivit så stor.
    Ha en fin helg, hoppas i får lite sol på näsan ni också.
    Kram

    Svara
    • Alldeles för fort… Vad hände med det här året?! 🙂 Jag ser inte alls fram emot att börja jobba, men tyvärr så måste man ju jobba för att klara sig. Jag hade gärna varit hemma ett år till – minst.

      Skönt för Jonas att kunna vara hemma också! Och det måste kännas skönt för dig att veta att han är hemma med Erik så att ni inte behöver förskola riktigt än.

      Här har vi fått sol i helgen – äntligen! 😀 Hoppas ni också har fått det!
      Kram, kram

      Svara
  2. Jag är glad för din skull; att du fått vara med om det här året – och att du har så många år framför dig med en tös som växer upp. Det är smått magiskt att vara med om. 🙂

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*