Att bryta upp och ta farväl

Det är dags att bryta upp nu. Säga farväl till gården och hemstaden.

Varför?

Ganska snart efter att vi startat kliniken märkte vi att det där med att ha den i en stad och familjen i en annan – funkade sådär. Långa dagar för T och vissa dagar ser han inte sin dotter vaken. När han kommer hem har vi två timmar tillsammans innan det är dags att gå och lägga sig. Helgerna blir alltmer viktiga och heliga för vår lilla familj och Mini klänger sig fast vid T, lycklig över att få ha honom hemma.

Vi är en familj nu, och vi har ett ansvar mot vår dotter och mot oss själva. Därför tog vi beslutet att sälja gården och flytta närmare kliniken. Där bor ju också hela T:s familj, vilket underlättar och blir så mycket roligare för alla dessutom.

Det är första gången jag flyttar från ett ställe som jag inte vill flytta ifrån, som jag inte känner mig helt färdig med. Både T och jag kommer att ha tårar i ögonen när vi lämnar gården för sista gången. Och Mini kommer att sakna att springa ut till djuren. Jag med.

Men vi vinner i stället familjetid – flera timmar i veckan med extra tid för och med varandra och det ska bli så obeskrivligt underbart. Få tid för familjen, göra saker tillsammans, smidigare vardag, mer energi och kraft. Vi kan inte låta bli att längta till det. Strunt samma att vi ska trängas i en liten lägenhet till att börja med. Faktiskt ska det bli lite mysigt. Vi vet inte alls hur eller var vi vill bo, men vi kommer väl att försöka titta runt blad utbudet när vi väl är på plats. Fundera noga över vad vi vill ha och behöver. Det får ta den tid det tar.

Nu har vi bara några veckor på oss att packa ner hela gården i lådor. En del ska slängas, annat skänkas och resten tryckas ihop i dessa små lådor. Många lådor blir det…

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Jag förstår att det måste vara svårt. Du får tänka på allt det positiva det medför. Lycka till med flytten. Kram!

    Svara
    • Vi säger till varandra hela tiden – ”tänk vad mycket familjetid vi kommer att få”. Nu längtar vi till flytten! 🙂

      Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*