Omtumlande

Det har varit några minst sagt omtumlande dagar här hemma. Efter en evighets funderande tog jag beslutet att lämna iväg min älskade Linus på foder hos en tjej. Och beslutet jag redan tog förra vintern var då dags att infria – att ta bort finaste gammelpållen Nicke.

Linus åkte i onsdags och redan samma kväll ringde de och sa att de kunde ta Nicke dagen därpå. Det bästa för honom som gick och gnäggade efter Linus i hagen. På torsdagen ringde de en kvart innan de skulle komma och jag tog ett allra sista farväl innan jag satte Mini i bilen och åkte. Jag hade aldrig klarat att se när det hände, men T var med ända till slutet. Det kändes bra.

Nu går jag här hemma och vanan trogen vandrar blicken hela tiden mot hagen. Som är tom. Tom som i hästlös, som i hjärtskärande.

Mitt hjärta är i tusen bitar. Att ta bort Nicke var en absolut nödvändighet – att låta honom gå en vinter till hade varit elakt. Och även om beslutet var självklart gör det inte mindre ont för det. Och beslutet om Linus? Inte alls lika självklart. Men om jag ser till hans bästa, och som djurägare måste man ju alltid se till djurets bästa, är det rätt beslut. Där får han den tid och ridning som jag inte längre, just nu, kan ge. Just nu vill jag lägga all tid jag har med min lilla tjej och det är inte snällt mot Linus. Det är bättre att han är hos någon som rider honom, borstar honom och pysslar med honom i timmar. Då trivs hans bäst.

Det har varit en tung vecka. Många tårar, många förändringar, många beslut. Det tär, och jag är helt slut.

Nu vill jag bara bort från gården. Slippa se tomma hagar, slippa lyssna efter klapprande hovar och frustande hästar som inte längre är där. Nu vill jag flytta. Bort, bort, bort.

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Usch så ledsamt! Men hellre göra det innan djuret får allt för ont. Trots att det gör ont i en själv! Förstår att du nu bara vill komma iväg till det nya. Hopppas ni har en bra helg bortsett från det tomma stallet.
    Kramar

    Svara
  2. Så svårt. Stor stryrkekram!

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Nu är det dags! Hej då köket! Vattnet är avstängt, skåpen tomma och i kväll flyttar vi ut matbordet och börjar riva. I helgen är det jobba, jobba, jobba som gäller. 💪🏻
Hej då grönt kakel, dörrar som inte går att stänga, trasiga luckor, gammalt plastgolv! Och välkommen vårt nya fina kök! 😍 My god som jag längtar efter lådor som man faktiskt får plats med saker i. Att kunna lägga en ballongvisp i en låda utan att lådan då fastnar. Eller att slippa ställa grytor på snedden. Eller helt enkelt bara att kunna STÄNGA skåpsluckorna. 👍🏻
#hejdåköket En promenad runt byn på isbelagda gator och minusgrader. Och nu börjar isen krypa fram och lägga sitt täcke över sjön. ❄️ Jag tog en pw runt byn och runt Kyrksjön. Så fantastiskt vackert när sjön ligger spegelblank och man nästan inte ser vad som är sjö och vad som är himmel. Och från andra sidan sjön tronade kyrkan och klockstapeln så vackert. ❤️
#fiftyshadesof_nature Svåra beslut framför oss. Ska Embla gå på IES eller inte? 🤷🏼‍♀️
Efter att ha varit på Öppet hus där i dag känner jag mig mer förvirrad än innan.
Ja? Nej?
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*