Ett russin och många tårar senare

Det där med en mysig tjejkväll i går kunde vi ju glömma.

Det började bra. Mini satt och kollade på film och åt russin och jag satt med en bok. Efter en stund började hon gnälla, hålla sig för näsan och säga aj, näsa. Jag trodde först att hon menade att hon var snorig, för hon har ju varit sjuk och hon satt och snorade och höll på. Men lite gnäll övergick snart i förtvivlad gråt och jag misstänkte direkt att hon hade stoppat in ett russin. När jag frågade sa hon ja, och sedan bröt helvetet lös.

För att göra en låååång historia kort: Jag skulle försöka få ut det där förbaskade russinet, men att hålla henne och samtidigt försöka föra in en pincett försiktigt visade sig vara mer än en person klarar av. Efter förtvivlad gråt och skrik och försök att trösta sa hon att hon ville sova, så jag bar in henne i sängen och lade henne där. Min tanke var att försöka få in pincetten när hon sov, men hon lade sig först med armen skyddande över näsan. Hon somnade omedelbums och efter någon minut gled armen ner och jag kunde först lysa med ficklampa och se russinet och sedan föra in pincetten och få ut ett stort genomsnorigt russin. Yes!

Jag slapp alla reservplaner jag hade hunnit tänka på. Efteråt kunde jag inte låta bli att googla, en förälders mardröm…. För man hittar bara en massa negativt när man gör det. Självklart hittade jag direkt att de som råkat ut för samma sak hade blivit beordrade av sjukhus att åka dit direkt och att det fanns en risk att russinet skulle åka ner i lungorna. Så där satt jag och läste och kände mig som världens sämsta mamma som inte genast åkt in till sjukhuset. Å andra sidan fick jag ju ut russinet relativt snabbt. Jag lärde mig också om den s.k. föräldrakyssen, och om det händer fler gånger kan det ju vara bra att känna till.

Mini sov i alla fall som en stock hela natten förutom en liten tur upp för att dricka vatten, och vaknade på gott humör vid halv sju. Jag gick också och lade mig tidigt och somnade så fort jag lade huvudet på kudden. Jag hann inte ens sakna att T inte låg i sängen.

Shit, vilken pärs. Jaja, nu har vi testat på det också.

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

1 kommentar

  1. Hu – vilket skrämskott!

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Skolstart! 😊👍🏻 Så är en härlig helg i huvudstaden över. En helg med kära NY-vänner och nya bekantskaper, Midnattsloppet med fotostopp, Danny Saucedo (❤️), kändisspaning, shopping, balkonghäng med bubbel, drinkar och mat på Thaibåten med tillhörande sandstrand. Och så en massa skratt och tjejprat. En helg för både själ och hjärta. Och det där med avsked är aldrig roligt, men vi ses snart igen kära @vera_levererar @camhak67 @elinaaal ❤️
#midnattsloppet #friendship En timme till start! 👍🏻 Kändisspaning. Sådant man sysslar med i Stockholm. 😄
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*