Utflykt och tapas

I morse fick vi hoppa på bussen som tog oss till Puerto Rico där båten väntade. På vägen dit hann vi se flera av de kända semesterorterna: San Agustin, Playa del Inglés, Maspalomas och Arguineguin. Vi hade en väldigt bra guide som betättade om hur Gran Canaria är som en hel kontinent med sina så vitt skilda klimatzoner. Här nere i söder är det torrt och varmt medan det uppe i bergen är grönt och att det t.o.m. kan komma snö. Väldigt sällan i och för sig, och när det gör det blir det trafikstockning för alla vill åka dit och se snön. Han berättade också att det nästan aldrig regnar i Puerto de Mogán, dit båten tog oss. När det väl regnar öppnar alla sina fönster för att titta på det. 


Båtresan till Puerto de Mogán tog ca 30 min och det var en lugn resa dit, men hem var det lite mer vågor och både Tobias och jag kände oss faktiskt lite lätt sjösjuka. Skönt att det var så kort tur…

På fredagar är det stor marknad i Puerto de Mogán. Just i dag är det ju helgdag i Spanien eftersom de firar Trettondagen med att få presenter från de tre vise männen. Därför var det tydligen färre besökare än vanligt, något vi i alla fall inte lade märke till. Marknaden i sig är väl egentligen inget att ha. Det är mycket som är samma, extremt mycket kopior. Jag köpte i alla fall en ryggsäck som jag prutade ner med mer än hälften. Det var jag faktiskt lite stolt över. Sedan fick Embla en klänning som jag också prutade ner. Guiden hade sagt till oss att pruta ordentligt. Sist nen inte minst köpte jag en fantastiskt fin sköldpadda i glas. Det satt en man och liksom brände glas till de mest fantastiska skapelser. Jag köper ju alltid en sköldpadda på mina resor och den här var så himla, himla fin. Där prutade jag däremot inte. Den kostade bara 5 euro och jag kunde inte tänka mig att betala mindre.

Sedan tröttnade vi på marknaden och gick ner mot hamnen där det var otroligt vackra kvarter. Så vackra blommor precis överallt och det gick liksom inte att sluta att fota så här kommer en bildkavalkad. 








Efter några timmar där hoppade vi på båten igen. Och så sa vi hej då för den här gången. 


Nu i kväll åt vi på tavernan nere vid havet. Det ingår att man får äta där en gång under veckan. Det var tapas och maten var gudomlig, utsikten likaså.



Tyvärr hade Vidar extremt mycket spring i benen och det blev till att jaga efter honom mycket. Alldeles för mycket för att vi skulle kunna njuta av vår middag. Men, gott var det i alla fall. Även om vi fick äta fort och lite hackigt.



Ja, och sedan avslutade vi kvällen med Bamseshowen. Vidar var överlycklig över att få se Bam-Bam igen. 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Jag gick förbi Hemtex och fick syn på dessa skönheter i skyltfönstret. Sköldpaddsljusstakar! 😍🐢 Jag sprang in och köpte dem direkt. För er som känner mig förstår ni grejen. 😄 Maken suckade åt mig och tycker att de är skitfula. Han har å andra sidan inte JÄTTEmycket att säga till om när det gäller inredningen här hemma. Fast vi lyckades faktiskt enas om en taklampa till vardagsrummet i dag. 😊👍🏻
#jagälskarsköldpaddor Vår fina, fina Embla. ❤️ Vi testade på att stå på prispallen också. 😊🏅 Rallarloppet här i Bottnaryd och första gången barnen var med och sprang. SÅ duktiga! 👏🏻
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*