Bergstur och kamelridning

I morse fick Embla och jag hoppa in i en fyrhjulsdriven bil som skulle ta oss uppför bergen. Vi åkte på slingriga, branta och smala vägar och jag ångrade nästan att vi bokat in oss på turen. Uj så läskigt… Men det var ju bara att bita ihop för det gick ju inte direkt att vända om. Och det belönade ju sig för vilka vyer vi har sett! 






Efter några timmars körande, med ett par kortare pauser, stannade vi för lunch och då var vi ganska exakt mitt på Gran Canaria. 


Sedan bar det äntligen av mot Kamelfarmen, något som Embla längtar efter under hela färden. 


Embla och jag fick rida på kamelen Alvaro som tydligen var chefen. Vi fick rida först i ledet och Alvaro grymtade missnöjt mot en del av de andra kamelerna. Eller vad vet jag, han kanske inte alls var missnöjd. Svårt att tolka kameljud. 🙂 


Vägen nerför berget var helt off road och om jag tyckte uppvägen var läskig var det inget mot nerfarten… Men ner kom vi i alla fall! 


I videon står vi stilla en stund. Jag filmade även när vi åkte men oj vad det hoppade då. 

En annan rolig grej med dagen var att jag fick chans att prata spanska med chauffören en hel del. Min spanska är något ringrostig nu när jag inte längre använder den regelbundet, men jag förstod allt han sa och han förstod mig också. Och det är ju det språk går ut på – att kunna kommunicera. Roligt var det i alla fall!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Det blev en lång, lugn promenad i dag även om huvudet ville springa egentligen. Men jag tog det lugnt och njöt av våra vackra sjöar häromkring. En promenad för både kropp och själ. 🙏🏻
#abenchwithaview Jordgubbsfrossa! 🍓
Vi förbereder inför säsongens slut och köper hem jordgubbar i massor för att frysa in. Jag gjorde misstaget att skölja och noppa när barnen fortfarande var vakna, och tja, 6 liter blev nog bara 5 till slut. Minst 1 liter gick rätt ner i barnamagar. 😄👍🏻
#jordgubbar #strawberries I dag stod 20 min löpning på schemat och det blev invigning av de nya löparskorna. Min fotknöl verkar godkänna dem. 😊 
Pass 7 av 18 - check! Och nu är målet satt för Midnattsloppet om en knapp månad. 👍🏻 Tänk att det här trodde jag inte när jag började löpträna för 1 år sedan. Tack vare löpningen blev det resa till New York där jag mötte nya vänner som sedan leder vidare till fortsatt vänskap och ännu mer löpning och lopp. Så tacksam över allt nytt gott som kommit in i mitt liv. 🙏🏻
#malinsbrygga #myfavoriteplace #fiftyshades_of_nature #reflections #swedishsummer Vår vattenrädde son gör stora framsteg. Två dagar i rad har han plaskat i havet. I dag - SUP. 😊👍🏻
#melinpåsemester #veraspensionat
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*