Favoritställen

Nu när vi har varit här ett tag har vi hittat våra personliga favoritställen. Mitt är ju gräsplätten under palmerna. Där är det nästan aldrig någon annan, tyst och lugnt. Där är perfekt att lägga ut handduken och njuta av solen medan man lyssnar på havet alldeles nedanför.

Vidars favorit ligger alldeles bredvid där. Han älskar minigolfbanan. Inte att spela utan att klättra omkring. Det är perfekt för honom. Rätt skuggigt tack vare palmerna, lugnt och tyst, och med en massa bra stenar och gångar att klättra/springa i. Det är nästan aldrig någon som spelar där heller. Där får han springa runt i frihet, under palmernas skydd.



Han gör till och med försök att åka rutschkana nerför en del av banorna. Det funkar väl sådär egentligen, men han är supernöjd. Och det är skönt att se honom glad för i övrigt verkar han avsky det här stället… Han vägrar poolen och poolområdet och han har börjat skrika högljutt när vi går till restaurangen. Det är för mycket folk och ljud för honom. I kväll tog Tobias med sig sin och hans mat upp till rummet och först då lugnade han sig och åt ordentligt. Nästa gång vi åker iväg får det bli att hyra lägenhet i stället. 


För Emblas del är poolen och Bamseklubben favoriterna. Hon har varit där tre förmiddagar nu och det verkar ha varit väldigt roligt varje gång. I dag stod ansiktsmålning på schemat. 


I morgon och på tisdag ska vi hyra bil och åka på upptäcktsfärd. Det ser vi fram emot! 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Det blev en lång, lugn promenad i dag även om huvudet ville springa egentligen. Men jag tog det lugnt och njöt av våra vackra sjöar häromkring. En promenad för både kropp och själ. 🙏🏻
#abenchwithaview Jordgubbsfrossa! 🍓
Vi förbereder inför säsongens slut och köper hem jordgubbar i massor för att frysa in. Jag gjorde misstaget att skölja och noppa när barnen fortfarande var vakna, och tja, 6 liter blev nog bara 5 till slut. Minst 1 liter gick rätt ner i barnamagar. 😄👍🏻
#jordgubbar #strawberries I dag stod 20 min löpning på schemat och det blev invigning av de nya löparskorna. Min fotknöl verkar godkänna dem. 😊 
Pass 7 av 18 - check! Och nu är målet satt för Midnattsloppet om en knapp månad. 👍🏻 Tänk att det här trodde jag inte när jag började löpträna för 1 år sedan. Tack vare löpningen blev det resa till New York där jag mötte nya vänner som sedan leder vidare till fortsatt vänskap och ännu mer löpning och lopp. Så tacksam över allt nytt gott som kommit in i mitt liv. 🙏🏻
#malinsbrygga #myfavoriteplace #fiftyshades_of_nature #reflections #swedishsummer Vår vattenrädde son gör stora framsteg. Två dagar i rad har han plaskat i havet. I dag - SUP. 😊👍🏻
#melinpåsemester #veraspensionat
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*