Dagens bilutflykt

I morse hämtade vi ut bilen och tog sikte mot Las Palmas. Väl där irrade vi runt i alla kvarter på grund av de märkliga vägskyltarna som pekar åt ett håll och leder till annat. Känns det som i alla fall… Vi försökte styra mot stranden men det var stört omöjligt att komma dit trots att vi följde skyltarna. Till slut ställde vi bilen i parkeringshus under El Corte Inglés och gick i stället. Och DÅ hittade vi stranden. 

Jag hade läst innan att Las Palmas inte är någon skönhet, men att stranden skulle vara fin. Men nja… Vi tyckte båda att den var rätt trist och inte alls särskilt fin, och Las Palmas i sig var definitivt inget att se. Vi gick tillbaka mot bilen och drog därifrån. Men vi höll på att inte komma ut… Man skulle tydligen betala parkeringen någonstans (?) innan man åkte ut men det hade vi inte fattat. Inga skyltar om det någonstans… Vi fick i alla fall hjälp av en annan bilist och blev utsläppta utan att betala. Jaja.

Vi bestämde oss för att i stället åka runt hela ön och körde mot nordvästra sidan. Men där dök en skylt upp med att vägen var avstängd. Det fanns en väghänvisning men den vägen fanns inte på vår karta och gick säkert på vindlande vägar i bergen. Så… vi vände om. Och på något märkligt sätt hamnade vi mitt i Las Palmas igen! Trots att vi följde skyltarna mot Telde. 

I Telde frågade vi på två olika ställen hur man kom till en olivfarm där de också odlade aloe vera. Men trots två olika (helt värdelösa…) vägbeskrivningar hittade vi inte det… Suck. Det var synd för det var något jag verkligen ville se. 

Vi stannade en stund i Agüimes för att hämta andan. Och för att njuta av den vackra utsikten. 


På kartan vi fick av biluthyrningen fanns  en krokodilfarm utmärkt och eftersom vi var i närheten bestämde vi oss för att åka dit. Det blev en hit! Både Embla och Vidar gillade det och jag gillar ju alltid allt med djur.



Förutom krokodiler fanns massor av olika fåglar – stora, enormt vackra och färgsprakande papegojor. Det söta paret här ovanför var väldigt nyfikna på oss och satt och pussades hela tiden. 



Det fanns även kossor, sköldpaddor, apor, tigrar, hästar, marsvin, råttor, surikater, grisar, ormar, ödlor osv. 





Sist men inte minst fanns där de absolut största kaktusar jag någon sett. Alltså wow! Så magnifika. Vidar var försvinnande liten bland dessa jättar. 

Trots lite inledande trubbel och ändrade planer har vi sett massor av intressanta och vackra vyer. Det var roligt att komma upp i bergen igen så att även Tobias fick se det. Men alltså, vägarna däruppe… Ojojoj… 

I morgon blir det en ny bilutflykt. Då tror jag att vi ska dra västerut igen. 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Jag gick förbi Hemtex och fick syn på dessa skönheter i skyltfönstret. Sköldpaddsljusstakar! 😍🐢 Jag sprang in och köpte dem direkt. För er som känner mig förstår ni grejen. 😄 Maken suckade åt mig och tycker att de är skitfula. Han har å andra sidan inte JÄTTEmycket att säga till om när det gäller inredningen här hemma. Fast vi lyckades faktiskt enas om en taklampa till vardagsrummet i dag. 😊👍🏻
#jagälskarsköldpaddor Vår fina, fina Embla. ❤️ Vi testade på att stå på prispallen också. 😊🏅 Rallarloppet här i Bottnaryd och första gången barnen var med och sprang. SÅ duktiga! 👏🏻
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*