Andra dagens bilutflykt

I dag var vi lite mer planerade i vår utflykt. Vi bestämde oss för att åka så långt västerut vi kunde och på kartan var det då Punta de la Aldea som gällde. När vi började närma oss blev Embla akut toanödig och när vi såg en skylt på flera olika språk med någonting om kaktuspark, svängde vi in där. Självklart behövde man betala inträde för att få låna toan så vi bestämde att det var lagom för alla att ta en paus där och gå runt lite. Och det visade sig vara en riktig hit för vilket ställe! Som en härlig oas där uppe i bergen. 









Efter att ga gått omkring bland alla vackra kaktusar fortsatte vi färden mot kusten där vi sedan vände om för att åka tillbaka över bergen och ner mot sydvästra kusten. Att köra högt däruppe i bergen ger verkligen respekt för naturen. Så vackra, så majestätiska. Vi var uppe bland molnen och vände i dag, bokstavligt talat. Alla foton är tagna med mobilen genom bilens fönster för vi hade inte riktigt lust att stanna utmed de där vägarna.

När vi närmade oss kusten igen var målet Playa de los Amadores som vi hade hört skulle vara en vacker strand. Tydligen är vädret ofta lite bättre på västra sidan också. Vi passade på att äta lunch där och tog första stället vi såg vilket resulterade i att vi råkade ut för en svensk inkastare. Efter lunchen tog Embla och Tobias ett dopp i havet medan Vidar och jag satt i sanden och grävde. Det var väldigt fin sand och det var långgrunt och utan vågor – perfekt för barnfamiljer. Men det var oerhört turistigt och egentligen inte särskilt vackert. Vi körde vidare och om man tycker att det är branta stup utmed bergsvägarna är det inget emot den kustvägen vi körde. Det var så att Tobias tyckte det kittlade i magen…



Nästa anhalt var Faro de Maspalomas som vi fått tips om av en patient. Det är en fyr och där finns en fantastisk strandpromenad. På andra sidan fyren ligger Maspalomas sanddyner som vi besökte förra veckan. Den här gången gick vi åt andra hållet, mot Meloneras. För min del blev det här favoriten. Om hag någon gång åker tillbaka till Gran Canaria vill jag bo i Meloneras. Jag ville inte ens åka därifrån i dag. Fotona gör inte den här platsen rättvisa. Det var mer känslan att gå där.




I morgon har Embla sista gången på simskolan så det blir en slappardag på hotellet. 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Det blev en lång, lugn promenad i dag även om huvudet ville springa egentligen. Men jag tog det lugnt och njöt av våra vackra sjöar häromkring. En promenad för både kropp och själ. 🙏🏻
#abenchwithaview Jordgubbsfrossa! 🍓
Vi förbereder inför säsongens slut och köper hem jordgubbar i massor för att frysa in. Jag gjorde misstaget att skölja och noppa när barnen fortfarande var vakna, och tja, 6 liter blev nog bara 5 till slut. Minst 1 liter gick rätt ner i barnamagar. 😄👍🏻
#jordgubbar #strawberries I dag stod 20 min löpning på schemat och det blev invigning av de nya löparskorna. Min fotknöl verkar godkänna dem. 😊 
Pass 7 av 18 - check! Och nu är målet satt för Midnattsloppet om en knapp månad. 👍🏻 Tänk att det här trodde jag inte när jag började löpträna för 1 år sedan. Tack vare löpningen blev det resa till New York där jag mötte nya vänner som sedan leder vidare till fortsatt vänskap och ännu mer löpning och lopp. Så tacksam över allt nytt gott som kommit in i mitt liv. 🙏🏻
#malinsbrygga #myfavoriteplace #fiftyshades_of_nature #reflections #swedishsummer Vår vattenrädde son gör stora framsteg. Två dagar i rad har han plaskat i havet. I dag - SUP. 😊👍🏻
#melinpåsemester #veraspensionat
  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*