Fototriss – lugn och ro

Veckans tema i fototriss är lugn och ro.

Det finns en sak som alltid skänker mig lugn och ro, som jag behöver göra för att få lugn och ro i sinnet – läsa. Så fort jag får någon minut över vill jag slå mig ned med en bok i händerna. Läsa för att stilla sinnet, få tankarna att samla sig och för att kunna få en stund bara för mig själv. Jag har alltid älskat att läsa, ända sedan jag var liten och plöjde hästböcker i mängder och på löpande band.

Hemma hos mig ligger böckerna på hög, lite överallt. Det finns alltid minst en bok påbörjad, helst flera så att jag kan välja bok efter vad sinnet behöver för stunden. Att läsa är att få försvinna in i en annan värld för en stund. Att läsa är lugn och ro för mig.

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

16 kommentarer

  1. Att läsa är verkligen rofyllt…
    Härlig och fin triss med fina bilder!

    Svara
  2. Vilken vacker och hjärtlig triss 🙂

    Svara
  3. Jag har ingen ro längre för att läsa! Tyvärr! Känner mig väldigt ledsen för det för jag kommer ihåg när jag var liten så läste jag böcker alltid!!

    Glad är jag att det inte blev grönt utan denna tolkning för det var verkligen tokfina bilder med härlig känsla i! Perfekt tolkat! :O)))

    Ha en fortsatt skön söndag!

    Svara
    • Det är nog många som känner så – att man har tappat läsningen på vägen någonstans. Det kanske kommer igen, någon gång? 🙂

      Tack! 🙂

      Svara
  4. Härlig triss. Visst är det rofullt att läsa men jag är en väldigt periodare i mitt eget läsande. Ena stunden kan jag plöja bok efter bok medans nästa så läser jag inget på månader.

    Älskar sepiatonen du gått på bilderna. Den gör sig väldigt bra tillsammans med böckern. Snyggt

    Svara
    • Så kan det ju definitivt vara. Jag får också perioder då att läsa känns övermäktigt, men så kommer jag in i ett stim och kan läsa minst en bok om dagen.

      Tack! jag tycker att sepia och text/böcker gör sig väldigt bra. Men så är jag svag för gamla, vackra böcker också. 🙂

      Svara
  5. Snyggt fotat som inger lugn och ro.

    Svara
  6. Många finner lugn & ro med en bok i sin hand.. Absolut inte jag.. men dina bilder gillar jag verkligen 🙂

    Svara
    • Så är det för många, tror jag. Jag har perioder då jag också känner så, men jag är en läsande människa så de där perioderna brukar alltid gå över så småningom.

      Men kul att du gillade bilderna iaf! 🙂

      Svara
  7. Så är det verkligen för mig också. En härlig känsla!

    Svara
  8. Fin variant på trisstemat.

    Svara

Kommentera gärna!

  • *Malins paradis*

    "Paradise is where love dwells"
  • *Om mina foton*

    Alla bilder här på bloggen är tagna av mig om inget annat anges. De får inte användas utan min tillåtelse.
  • Inga Instagram-bilder hittades.

  • *Kategorier*

  • *Malins arkiv*

  • *Admin*